|
Aufbaumodul Literary Studies (Master Modul 5)10 ECTS (englische Bezeichnung: Intermediary Module Literary Studies)
Modulverantwortliche/r: Antje Kley Lehrende:
Karin Höpker, Harald Zapf, Ingrid Stapf
Studienfächer/Prüfungsordnungsmodule:
Aufbaumodul Literary Studies (31524)
Aufbaumodul Literary Studies (89206)
Startsemester: |
SS 2020 | Dauer: |
1 Semester | Turnus: |
jährlich (SS) |
Präsenzzeit: |
45 Std. | Eigenstudium: |
255 Std. | Sprache: |
Englisch |
Lehrveranstaltungen:
-
-
HS The Custom of the Country – Gender, Economy and Affect in the US American Novel of Manners
(Hauptseminar, 2 SWS, Karin Höpker, Mo, 16:15 - 17:45, KH 0.023)
-
MAS Readings in (American) Literary Studies
(Masterseminar, 2 SWS, Harald Zapf, Mi, 14:15 - 15:45, C 303)
-
HS Afrofuturism
(Hauptseminar, 2 SWS, Peter Maurits, Mi, 16:15 - 17:45, C 301)
-
HS New Realism: Referentiality and Fiction
(Hauptseminar, 2 SWS, Karin Höpker, Di, 16:15 - 17:45, KH 1.014)
-
HS The Narrative Dystopia
(Hauptseminar, 2 SWS, Peter Maurits, Do, 8:15 - 9:45, C 301)
-
Empfohlene Voraussetzungen:
Successful completion of basic modules 1 and 2
Inhalt:
The advanced thematic seminar introduces students to a central field of American literary studies, addressing e.g.
literary discourse viewed through the lens of theoretical approaches,
the history of genre,
literary rewritings and spinoffs,
cultural evaluation and reception of literary texts as well as processes of canonization,
intermediality and the impact of medial transformations on modes of writing,
ethics and aesthetics,
literature and the sciences,
registers of knowledge production,
cultures of memory,
identity constructions across various differences (ethnicity, race, class, gender and sexual orientation) and processes of transculturation.
The Master seminar accompanies and complements the
thematic seminar, deepening and expanding students’
methodological competence. The module builds on systematic
methodological competences and historical contextual
knowledge acquired in module 2 and applies them in close
readings of specific writing practices in historical and
systematic context from the Colonial period to the present.
Lernziele und Kompetenzen:
Students develop disciplinary competence in a selected thematic field of North American literary studies with a focus on U.S., Canadian, or Caribbean culture. They gain exemplary insight into forms and functions of literary practices and productions from both diachronic and synchronic perspectives. They practice close reading skills from theoretically and historically informed perspectives as well as identifying and contextualizing various modes of literary and non-literary writing. Deepening their analytic understanding of the specific textures, qualities, contexts and communicative powers of
different modes of writing, students develop their abilities for independent, critical academic work and research in literary studies suited to their advanced Master’s level. Students practice articulating, presenting, defending, questioning, and modifying perspectives in historically, theoretically and methodologically informed arguments. They train self-reflexive competences and develop productive feedback practices.
Literatur:
A reading list will be provided.
Studien-/Prüfungsleistungen:
Hausarbeit (Prüfungsnummer: 38401)
(diese Prüfung gilt nur im Kontext der Studienfächer/Vertiefungsrichtungen [6])
zugeh. "mein campus"-Prüfung: | - 38401 Hausarbeit zu Aufbaumodul Literary Studies (Gewichtung: 80.0 %, Prüfung, Form: Hausarbeit, Drittelnoten (mit 4,3), Dauer: -, 8 ECTS, Prüfung).
|
- Prüfungsleistung, Hausarbeit, benotet
- Anteil an der Berechnung der Modulnote: 80.0 %
- Erstablegung: SS 2020, 1. Wdh.: WS 2020/2021
1. Prüfer: | Peter Maurits (050391) |
1. Prüfer: | Karin Höpker (050204) |
Hausarbeit (Prüfungsnummer: 38411)
(diese Prüfung gilt nur im Kontext der Studienfächer/Vertiefungsrichtungen [1], [2], [3], [4], [5], [7])
zugeh. "mein campus"-Prüfung: | - 38411 Hausarbeit zu Aufbaumodul Literary Studies (Gewichtung: 70.0 %, Prüfung, Form: Hausarbeit, Drittelnoten (mit 4,3), Dauer: -, 7 ECTS, Prüfung).
|
- Prüfungsleistung, Hausarbeit, benotet
- Anteil an der Berechnung der Modulnote: 70.0 %
- Erstablegung: SS 2020, 1. Wdh.: WS 2020/2021
1. Prüfer: | Peter Maurits (050391), | 2. Prüfer: | Karin Höpker (050204) |
- Termin: 30.09.2020
Termin: 30.09.2020
Thesenpapier zu Aufbaumodul Literary Studies (Prüfungsnummer: 38402)
(englischer Titel: Handout: Advanced Module: Literary Studies)
(diese Prüfung gilt nur im Kontext der Studienfächer/Vertiefungsrichtungen [6])
zugeh. "mein campus"-Prüfung: | - 38402 Thesenpapier zu Aufbaumodul Literary Studies (Gewichtung: 20.0 %, Prüfung, Form: schriftlich, Drittelnoten (mit 4,3), Dauer: -, 2 ECTS, Prüfung).
|
- Prüfungsleistung, Seminararbeit, benotet, 2 ECTS
- Anteil an der Berechnung der Modulnote: 20.0 %
- Erstablegung: SS 2020, 1. Wdh.: WS 2020/2021
1. Prüfer: | Harald Zapf (050206) |
- Termin: 14.07.2021
Thesenpapier zu Aufbaumodul Literary Studies (Prüfungsnummer: 38412)
(englischer Titel: Handout: Advanced Module: Literary Studies)
(diese Prüfung gilt nur im Kontext der Studienfächer/Vertiefungsrichtungen [1], [2], [3], [4], [5], [7])
zugeh. "mein campus"-Prüfung: | - 38412 Thesenpapier zu Aufbaumodul Literary Studies (Gewichtung: 30.0 %, Prüfung, Form: schriftlich, Drittelnoten (mit 4,3), Dauer: -, 3 ECTS, Prüfung).
|
- Prüfungsleistung, Seminararbeit, benotet, 3.0 ECTS
- Anteil an der Berechnung der Modulnote: 30.0 %
- Erstablegung: SS 2020, 1. Wdh.: WS 2020/2021
1. Prüfer: | Harald Zapf (050206) |
- Termin: 22.07.2020
Termin: 30.09.2020
Termin: 14.07.2021
|
|
|
|
UnivIS ist ein Produkt der Config eG, Buckenhof |
|
|