UnivIS
Informationssystem der Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg © Config eG 
FAU Logo
  Sammlung/Stundenplan    Modulbelegung Home  |  Rechtliches  |  Kontakt  |  Hilfe    
Suche:      Semester:   
 
 Darstellung
 
Druckansicht

 
 
 Außerdem im UnivIS
 
Vorlesungs- und Modulverzeichnis nach Studiengängen

 
 
Veranstaltungskalender

Stellenangebote

Möbel-/Rechnerbörse

 
 
Vorlesungsverzeichnis >> Philosophische Fakultät und Fachbereich Theologie (Phil) >>

  Controlled and automatic processes in language learning and use (AE_HSLanLU)

Dozent/in
Prof. Dr. Ewa Dabrowska

Angaben
Hauptseminar
2 SWS, Sprache Englisch
Zeit und Ort: Mi 10:15 - 11:45, C 601

Voraussetzungen / Organisatorisches
Voraussetzungen / Organisatorisches
  • Lehramt Englisch an Gymnasien: Haptmodul Linguistics. (Zulassungsvoraussetzung: abgelegtes Zwischenmodul Linguistics)

  • BA English and American Studies: Hauptmodul A Linguistics. (Zulassungsvoraussetzung: abgelegtes Zwischenmodul II Linguistics)

  • MA Linguistik: Modul 2/4 'Descriptive and theoretical linguistics'

  • MA English Studies: Modul 5 'Descriptive and theoretical linguistics'

Scheinerwerb: Referat und Hausarbeit oder schriftliche Prüfung (gemäß Studienordnung)

Inhalt
What are the mental processes underlying language acquisition and use? Do first and second language learning rely on the same mental abilities? Are children really better language learners than adults, and if so why? What makes a good language learner?
Psychologists often distinguish between two types of mental processes: those that are controlled, slow, effortful and explicit (i.e., conscious) on the one hand, and those that are automatic, fast, effortless and implicit on the other. This distinction has been taken up by some language acquisition researchers who claim that first language acquisition in children and second language learning in adults are fundamentally different, the former being (almost entirely) implicit, and the latter (mostly) explicit. This claim, however, is hotly contested by other researchers. In this course, we will attempt to resolve the controversy by taking an in-depth view at the role of implicit and explicit processes, and their interaction, in language use at different stages of proficiency in both children and adults.

Zusätzliche Informationen
Maximale Teilnehmerzahl: 25
Für diese Lehrveranstaltung ist eine Anmeldung erforderlich.
Die Anmeldung erfolgt von Montag, 11.2.2019, 19.00 Uhr bis Samstag, 13.4.2019, 22.00 Uhr über: mein Campus.

Institution: Lehrstuhl für Language und Cognition (Alexander von Humboldt-Professur)
UnivIS ist ein Produkt der Config eG, Buckenhof