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Representations of Gender in British Consumer Culture and Advertising (AE_PSBCon)
- Dozent/in
- Ronja Holzinger, M.A.
- Angaben
- Proseminar
2 SWS, ECTS-Studium, Sprache Englisch
Zeit und Ort: Mo 10:15 - 11:45, KH 1.012
- Voraussetzungen / Organisatorisches
- Das Proseminar gehört in folgenden Studiengängen jeweils zu folgenden Modulen:
Lehramt Englisch an Gymnasien: Zwischenmodul L-GYM Literature
BA English and American Studies: Zwischenmodul II Literature
BA English and American Studies: Zwischenmodul II Culture
Scheinerwerb: Referat + Hausarbeit
- Inhalt
- "Come Buy! Come Buy!" - this line from Christina Rossetti's poem Goblin Market might represent 19th-century consumer culture as well as the consumer society of our modern day. In this seminar we will look into the historical context of consumer culture in Britain and the development of advertising.
We will analyse a selection of advertisements from the 19th, 20th and 21st century. Our main focus will lie on the representation of gender. How are myths created? Which (hidden) ideological projects can be detected? How are gender ideals represented? Is there a change in the representation of gender stereotypes and identities? The sources will come from a wide range of literary and non-literary material.
- Empfohlene Literatur
- Reading will be announced in the first session.
- Zusätzliche Informationen
- Maximale Teilnehmerzahl: 20
Für diese Lehrveranstaltung ist eine Anmeldung erforderlich. Die Anmeldung erfolgt von Montag, 16.3.2020, 19.00 Uhr bis Samstag, 18.4.2020, 22.00 Uhr über: mein Campus.
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