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Departments >> Faculty of Engineering >> Department of Computer Science >> Chair of Computer Science 9 (Computer Graphics) >>

  Global Illumination (GlobIllum)

Lecturer
Prof. Dr.-Ing. Marc Stamminger

Details
Vorlesung
Präsenz
2 cred.h, ECTS studies, ECTS credits: 2,5
nur Fachstudium, Sprache Deutsch und Englisch
Time and place: Thu 16:15 - 17:45, 01.150-128

Fields of study
WPF INF-BA-V-GD ab 4
WPF INF-MA ab 1

Prerequisites / Organisational information
Eine Anmeldung ist nicht erforderlich, kommen Sie einfach in die erste Vorlesung am 28. April für weitere Informationen.
Wir gehen in der Vorlesung davon aus, dass Sie die Vorlesung "Computergrahik" gehört haben. Kenntnisse in C++ sind für die Übungen von Vorteil.

Contents
Globale Beleuchtungsberechnung ist ein Kerngebiet der Computergrafik. Ziel ist die Simualation globaler Beleuchtungseffekte wie Schatten, Spiegelungen, indirektes Licht, Kaustiken etc. In der Vorlesung wird in die theoretischen Grundlagen der globalen Beleuchtungsrechnung eingeführt und es werden Raytracing-basierte Lösungsverfahren erläutert. Themen der Vorlesung sind:
  • Rekonstruktion und Sampling

  • BRDFs

  • Importance Sampling

  • Umgebungsbeleuchtung

  • Rendering Gleichung

  • Path Tracing

  • Irradiance Caching

  • Photon Mapping

  • ...

Recommended literature
Pharr et al.: Physically Based Rendering

ECTS information:
Title:
Global Illumination

Credits: 2,5

Prerequisites
No registration is required, just join the first lecture on April 28 for further information.
We assume that you have heard the lecture "Computer Graphics". Basic skills in C++ are required.

Contents
Global Illumination is a core topic of computer graphics. Goal is the simulation of global lighting effects, such as shadows, reflections, indirect light, caustics, etc. The lecture introduces to the theoretical foundations of global illumination and explains ray-tracing based techniques. Topics of the lecture are:
  • Reconstruction and Sampling

  • BRDFs

  • Importance Sampling

  • Environment Lighting

  • Rendering Equation

  • Path Tracing

  • Irradiance Caching

  • Photon Mapping

  • ...

Literature
Pharr et al.: Physically Based Rendering

Additional information
Keywords: Globale Beleuchtungsberechnung, Raytracing
Expected participants: 20, Maximale Teilnehmerzahl: 30

Assigned lectures
UE ([präsenz]):Tutorials to Global Illumination
Lecturers: Prof. Dr.-Ing. Marc Stamminger, Laura Fink, M. Sc.

Verwendung in folgenden UnivIS-Modulen
Startsemester SS 2022:
Globale Beleuchtungsberechnung (GlobIllum)
Interaktive Computergraphik und Globale Beleuchtungsberechnung (InCG+GlobIllum)

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