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Strategic Market Interaction (SMI)2.5 ECTS
(englische Bezeichnung: Strategic Market Interaction)

Modulverantwortliche/r: Veronika Grimm
Lehrende: Veronika Grimm, Assistenten


Startsemester: SS 2022Dauer: 1 SemesterTurnus: jährlich (SS)
Präsenzzeit: 30 Std.Eigenstudium: 45 Std.Sprache: Englisch

Lehrveranstaltungen:


Empfohlene Voraussetzungen:

The contents of the compulsory microeconomics courses in the bachelor curriculum, Bachelor’s degree

Inhalt:

The course is an introduction to the fundamentals of game theory and mechanism design to enable a rigorous analysis of strategic market interaction. It covers static and dynamic games under complete and incomplete information. The course emphasizes theoretical foundations of game theory and develops knowledge on the standard equilibrium notions in different environments. Motivations are drawn from topics in industrial organization, auction and market design, as well as information engineering and networked systems. Also social and economic contexts will be covered in order to put the engineering and industrial organization applications into a broader perspective.
1. Introduction
2. Strategic Form Games
3. Dynamic Games with Complete Information
4. Static Games with Incomplete Information
5. Dynamic Games with Incomplete Information
6. Auction Theory
7. Mechanism Design would like to participate in this course.

Lernziele und Kompetenzen:

Students:

  • acquire a more formal understanding of game theoretical concepts.

  • learn to differentiate between different types of games

  • learn to apply appropriate solution concepts.

  • learn to model real world problems as games with strategies, players, and payoffs.

  • learn to model uncertainty and information in bayesian games.

  • learn to make predictions in real world problems based on equilibrium concepts of games.

Literatur:

1. Vega-Redondo, F. (2003), Economics and the Theory of Games, Cambridge, Cambridge University Press.
2. Fudenberg, D. and Tirole, J. (2007), Game Theory, Cambridge, MIT Press.
3. Krishna, V. (2002), Auction Theory, Academic Press.

Bemerkung:

http://www.wirtschaftstheorie.wiso.uni-erlangen.de/de/lehre/vorlesungen-master/strategic-market-interaction/

Organisatorisches:

Please contact Edmund Baker in case you have any questions or if you would like to participate in this course.


Weitere Informationen:

Schlüsselwörter: Strategic Market Interaction (SMI)
www: https://www.studon.fau.de/studon/goto.php?target=crs_1689940

Verwendbarkeit des Moduls / Einpassung in den Musterstudienplan:
Das Modul ist im Kontext der folgenden Studienfächer/Vertiefungsrichtungen verwendbar:

  1. Wirtschaftsingenieurwesen (Master of Science)
    (Po-Vers. 2009 | TechFak | Wirtschaftsingenieurwesen (Master of Science) | Masterstudiengang Wirtschaftsingenieurwesen (bis 30.09.2018) | Gesamtkonto | Wirtschaftswissenschaftliche Studienrichtungen | Studienrichtung Management | Wahlpflichtbereich | Strategic Market Interaction)
  2. Wirtschaftsingenieurwesen (Master of Science)
    (Po-Vers. 2009 | TechFak | Wirtschaftsingenieurwesen (Master of Science) | Masterstudiengang Wirtschaftsingenieurwesen (bis 30.09.2018) | Gesamtkonto | Wirtschaftswissenschaftliche Studienrichtungen | Studienrichtung Management | Wahlbereich | Strategic Market Interaction)
  3. Wirtschaftsingenieurwesen (Master of Science)
    (Po-Vers. 2018w | TechFak | Wirtschaftsingenieurwesen (Master of Science) | Masterstudiengang Wirtschaftsingenieurwesen (Studienbeginn ab 01.10.2018) | Gesamtkonto | Wirtschaftswissenschaftlicher Bereich | Strategic Market Interaction)
  4. Wirtschaftsingenieurwesen (Master of Science)
    (Po-Vers. 2021w | TechFak | Wirtschaftsingenieurwesen (Master of Science) | Masterstudiengang Wirtschaftsingenieurwesen Studienrichtung Elektrotechnik (Studienbeginn ab 01.10.2021) | Wirtschaftswissenschaftlicher Bereich | Strategic Market Interaction)
  5. Wirtschaftsingenieurwesen (Master of Science)
    (Po-Vers. 2021w | TechFak | Wirtschaftsingenieurwesen (Master of Science) | Masterstudiengang Wirtschaftsingenieurwesen Studienrichtung Maschinenbau (Studienbeginn ab 01.10.2021) | Wirtschaftswissenschaftlicher Bereich | Strategic Market Interaction)

Studien-/Prüfungsleistungen:

Strategic Market Interaction (Prüfungsnummer: 84331)

(englischer Titel: Strategic market interaction)

Prüfungsleistung, Klausur, Dauer (in Minuten): 60, benotet, 2.5 ECTS
Anteil an der Berechnung der Modulnote: 100.0 %
Prüfungssprache: Englisch

Erstablegung: SS 2022, 1. Wdh.: WS 2022/2023
1. Prüfer: Veronika Grimm

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