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Global Illumination (GlobIllum)
- Lecturer
- Prof. Dr.-Ing. Marc Stamminger
- Details
- Vorlesung
2 cred.h, ECTS studies, ECTS credits: 2,5
nur Fachstudium, Sprache Deutsch und Englisch
Time and place: Thu 16:15 - 17:45, 01.150-128
- Fields of study
- WPF INF-BA-V-GD ab 4
WPF INF-MA ab 1
- Prerequisites / Organisational information
- Die Vorlesung und zugehörige Übungen werden dieses Semester komplett virtuell via Zoom (Vorlesung) bzw. Teams (Übungen) stattfinden. Eine Anmeldung ist nicht erforderlich, kommen Sie einfach in die erste Vorlesung am 15. April für weitere Informationen, den Link zum Zoom-Meeting finden Sie rechtzeitig auf der StudON-Seite: https://www.studon.fau.de/crs3792557.html
Wir gehen in der Vorlesung davon aus, dass Sie die Vorlesung "Computergrahik" gehört haben. Kenntnisse in C++ sind für die Übungen von Vorteil.
- Contents
- Globale Beleuchtungsberechnung ist ein Kerngebiet der Computergrafik. Ziel ist die Simualation globaler Beleuchtungseffekte wie Schatten, Spiegelungen, indirektes Licht, Kaustiken etc. In der Vorlesung wird in die theoretischen Grundlagen der globalen Beleuchtungsrechnung eingeführt und es werden Raytracing-basierte Lösungsverfahren erläutert. Themen der Vorlesung sind:
- Recommended literature
- Pharr et al.: Physically Based Rendering
- ECTS information:
- Title:
- Global Illumination
- Credits: 2,5
- Prerequisites
- The lecture and the accompanying exercises are completely virtual this year via Zoom (lecture) and Teams (tutorials). No registration is required, just join the first lecture on April 15 for further information. The Zoom-link will be available in time on the StudON-page: https://www.studon.fau.de/crs3792557.html
We assume that you have heard the lecture "Computer Graphics". Basic skills in C++ are required.
- Contents
- Global Illumination is a core topic of computer graphics. Goal is the simulation of global lighting effects, such as shadows, reflections, indirect light, caustics, etc. The lecture introduces to the theoretical foundations of global illumination and explains ray-tracing based techniques. Topics of the lecture are:
- Literature
- Pharr et al.: Physically Based Rendering
- Additional information
- Keywords: Globale Beleuchtungsberechnung, Raytracing
Expected participants: 20, Maximale Teilnehmerzahl: 30
- Assigned lectures
- UE: Tutorials to Global Illumination
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Lecturer: Prof. Dr.-Ing. Marc Stamminger
- Verwendung in folgenden UnivIS-Modulen
- Startsemester SS 2021:
- Globale Beleuchtungsberechnung (GlobIllum)
- Interaktive Computergraphik und Globale Beleuchtungsberechnung (InCG+GlobIllum)
- Department: Chair of Computer Science 9 (Computer Graphics)
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