UnivIS
Information system of Friedrich-Alexander-University Erlangen-Nuremberg © Config eG 
FAU Logo
  Collection/class schedule    module collection Home  |  Legal Matters  |  Contact  |  Help    
search:      semester:   
 
 Layout
 
printable version

 
 
 Also in UnivIS
 
course list

lecture directory

 
 
events calendar

job offers

furniture and equipment offers

 
 
Applications of Hardware-Tessellation

Der entscheidende Vorteil der Hardware-Tessellierung gegenüber herkömmlichen Renderings liegt darin, dass die Oberflächengeometrie auf den jeweiligen Berechnungseinheiten generiert und direkt weiterverarbeitet wird. Dadurch können Polygone direkt und ohne zusätzliche Speicherzugriffe rasterisiert werden. Außerdem lassen sich Objekte sehr einfach animieren, da lediglich die Kontrollpunkte der jeweiligen Flächenstücke bewegt werden müssen. Im Bereich dieses Projektes werden verschiedene Oberflächenrepräsentationen (wie Subdivision Surfaces) mit dem Hardware-Tessellierer verwendet. Zudem wird sich mit der Darstellung von Tessllierungsattributen und mit Beschleunigungsverfahren wie Culling beschäftigt.
Project manager:
Prof. Dr.-Ing. Marc Stamminger

Project participants:
Dr.-Ing. Henry Schäfer, Prof. Dr.-Ing. Matthias Nießner, M.Sc. Benjamin Keinert

Keywords:
Hardware Tessellation

Duration: 1.1.2012 - 31.12.2015

Publications
Nießner, Matthias ; Loop, Charles: Analytic Displacement Mapping using Hardware Tessellation. In: ACM Transactions on Graphics (TOG) 32 (2013), No. 3, pp 26
Nießner, Matthias ; Siegl, Christian ; Schäfer, Henry ; Loop, Charles: Real-time Collision Detection for Dynamic Hardware Tessellated Objects. In: - (Ed.) : Eurographics 2013 Annex: Short Papers (Eurographics 2013 Girona). 2013, pp 33-36.
Schäfer, Henry ; Martinek, Magdalena ; Meyer, Quirin ; Süßmuth, Jochen ; Stamminger, Marc: Multiresolution Attributes for Tessellated Meshes. In: ACM (Org.) : Proceedings of I3D 2012 (I3D '12 Costa Mesa, California 09.-11. 03. 2012). New York : ACM, 2012, pp 175-182. - ISBN 978-1-4503-1194-6
[doi>10.1145/2159616.2159645]
Nießner, Matthias ; Loop, Charles: Patch-Based Occlusion Culling for Hardware Tessellation. In: Thalmann, Daniel ; Zhou, Kun (Ed.) : Computer Graphics International (Computer Graphics International Bournemouth, UK 12.06.2012 - 15.06.2012). 2012, pp -.
Loop, Charles ; Nießner, Matthias ; Eisenacher, Christian: Effective Back-Patch Culling for Hardware Tessellation. In: Eisert, Peter ; Polthier, Konrad ; Hornegger, Joachim (Ed.) : Vision, Modeling, and Visualization 2011 (Eurographics Workshop on Vision, Modeling, and Visualization Berlin 4.10.2011 - 6.10.2011). 2011, pp 263-268.
Schäfer, Henry ; Martinek, Magdalena ; Meyer, Quirin ; Süßmuth, Jochen ; Stamminger, Marc: Multi-Resolution Attributes for Hardware Tessellated Objects. In: IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics (TVCG) 19 (2013), No. 9, pp 1488-1498
[doi>10.1109/TVCG.2013.44]
Schäfer, Henry ; Keinert, Benjamin ; Stamminger, Marc: Real-time Local Displacement using Dynamic GPU Memory Management. In: ACM (Ed.) : HPG '13:Proceedings of the ACM SIGGRAPH Symposium on High Performance Graphics (High Performance Graphics Anaheim, California, USA 19.-21.07.2013). 2013, pp 63-72. - ISBN 978-1-4503-2135-8
[doi>10.1145/2492045.2492052]
Schäfer, Henry ; Raab, Jens ; Keinert, Benjamin ; Meyer, Mark ; Stamminger, Marc ; Nießner, Matthias: Dynamic Feature-Adaptive Subdivision. In: ACM (Ed.) : Proceedings of the ACM SIGGRAPH Symposium on Interactive 3D Graphics and Games 2015 (ACM SIGGRAPH Symposium on Interactive 3D Graphics and Games 2015). New York, NY : ACM, 2015, pp to appear.
Schäfer, Henry ; Keinert, Benjamin ; Nießner, Matthias ; Stamminger, Marc: Local Painting and Deformation of Meshes on the GPU. In: Computer Graphics Forum (2014)
[doi>10.1111/cgf.12456]
Schäfer, Henry ; Keinert, Benjamin ; Nießner, Matthias ; Buchenau, Christoph ; Guthe, Michael ; Stamminger, Marc: Real-Time Deformation of Subdivision Surfaces from Object Collisions. In: Eurographics Association (Org.) : Proceedings of the 6th High-Performance Graphics Conference (High Performance Graphics 2014 Lyon 23.06.2014). 2014, pp 89-96.
Schäfer, Henry ; Nießner, Matthias ; Keinert, Benjamin ; Stamminger, Marc ; Loop, Charles: State of the Art Report on Real-time Rendering with Hardware Tessellation. In: Eurographics Association (Org.) : State of the Art Reports (Eurographics Strassburg 5.4.-9.4.2014). 2014, pp 93-117.
Benthin, Carsten ; Woop, Sven ; Nießner, Matthias ; Selgrad, Kai ; Wald, Ingo: Efficient Ray Tracing of Subdivision Surfaces using Tessellation Caching. In: ACM (Ed.) : Proceedings of the 7th High-Performance Graphics Conference (High Performance Graphics 2015 Los Angeles 7.8.2015 - 9.8.2015). Los Angeles : ACM, 2015, pp 5-12. - ISBN 978-1-4503-3707-6
Schäfer, Henry ; Nießner, Matthias ; Keinert, Benjamin ; Stamminger, Marc: Real-Time Deformation of Subdivision Surfaces on Object Collisions. In: Engel, Wolfgang (Ed.) : GPU Pro 6 Advanced Rendering Techniques. Boca Raton : CRC Press, 2015, pp 27-50.
Niessner, Matthias ; Keinert, Benjamin ; Fisher, Matt ; Stamminger, Marc ; Loop, Charles ; Schäfer, Henry: Real-Time Rendering Techniques with Hardware Tessellation. In: Computer Graphics Forum (2015)
[doi>10.1111/cgf.12714]

Institution: Chair of Computer Science 9 (Computer Graphics)
UnivIS is a product of Config eG, Buckenhof