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PS/MS Gender, Class and Consumerism in British Literature and Culture (AE_MSGCCBrit)
- Dozent/in
- Ronja Holzinger, M.A.
- Angaben
- PS (MS, PO 2020)
Präsenz 2 SWS, ECTS-Studium
für FAU Scientia Gaststudierende zugelassen, Sprache Englisch
Zeit und Ort: Mo 10:15 - 11:45, KH 0.016
- Voraussetzungen / Organisatorisches
- Das Proseminar gehört zu folgenden Modulen:
BA English and American Studies: Zwischenmodul II (Culture)
BA English and American Studies: Zwischenmodul II (Literature)
Lehramt Englisch an Gymnasien: Zwischenmodul L-GYM Literature
Voraussetzungen für den Besuch:
Scheinerwerb: Referat + Hausarbeit
- Inhalt
- In this seminar we will study representations of gender and class from the 19th until the 21st century in British literature and culture with a special focus on aspects of consumer culture. We will investigate consumer society’s history, (colonial) commodities, the activity of shopping and subject formation. One part of this seminar will enquire into questions of gender, class, imperialism, and consumerism in literary representations – we will be looking into: Charlotte Bronte Jane Eyre (1847), Mary Elizabeth Braddon Lady Audley’s Secret (1862) and Bram Stoker Dracula (1897). Another part of this course will be dedicated to other cultural forms, such as TV productions and advertisements, to study contemporary myths and ideological projects. Additionally, to Victorian phenomena we will also examine Neo-Victorian as well as (post)modern material.
Please prepare the reading in advance.
- Empfohlene Literatur
- Required Reading
Charlotte Bronte, Jane Eyre (1847) [3rd Norton Critical Edition, 2001]
Mary Elizabeth Braddon, Lady Audley’s Secret (1862) [Penguin Classics]
Bram Stoker, Dracula (1897) [Oxford World's Classics, 2011]
- Zusätzliche Informationen
- Maximale Teilnehmerzahl: 20
Für diese Lehrveranstaltung ist eine Anmeldung erforderlich. Die Anmeldung erfolgt von Dienstag, 1.3.2022, 19.00 Uhr bis Samstag, 30.4.2022, 22.00 Uhr über: mein Campus.
- Institution: Lehrstuhl für Anglistik, insbesondere Literatur- und Kulturwissenschaft
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